Search  
  You are here:  Home    
Hrvatska: Premija porasla 1,5% isključivo zbog neživotnih osiguranja
Hrvatska: Premija porasla 1,5% isključivo zbog neživotnih osiguranja
 

Premija porasla 1,5% isključivo zbog neživotnih osiguranja

Zaračunata bruto premija 24 hrvatska društva za osiguranje na kraju prvog tromjesečja ove godine iznosila je 2,57 milijardi kuna te je prema prva tri mjeseca prošle godine veća za 1,5 posto ili 37,7 milijuna kuna, podaci su Hrvatskog ureda za osiguranje.

Rast ukupne premije u prva tri mjeseca ove godine prema istom prošlogodišnjem razdoblju potaknut je isključivo povećanjem premije u segmentu neživotnih osiguranja s obzirom da je u segmentu životnih osiguranja ukupna premija na kraju ožujka ove godine bila niža nego krajem ožujka lani. Prema podacima HUO-a, zaračunata bruto premija hrvatskih osiguravatelja u neživotnim osiguranjima bila je na kraju ožujka na razini nešto višoj od 2 milijarde kuna, što je za 2 posto više nego u isto vrijeme 2008. Istodobno se kod zaračunate bruto premije u segmentu životnih osiguranja bilježi pad od 0,4 posto, na 574,6 milijuna kuna.

Na rast premije u neživotnim osiguranjima najveći utjecaj imalo je povećanje premije društava za osiguranje s manjim tržišnim udjelima, dok su tri društva s najvišim iznosima premije, koji zajedno čine gotovo 60 posto tržišta, ožujak ove godine završila s nižom premijom nego lani.

Ukupna premija Croatia osiguranja, čiji je tržišni udio na kraju prošlog mjeseca bio 38,8 posto, iznosila je 999,3 milijuna kuna te je prema prošloj godini bila niža za 1,1 posto.

S ukupnom premijom od 280,3 milijuna kuna i tržišnim udjelom od 10,88 posto na drugom je mjestu Allianz, čija je premija manja za 2,7 posto nego lani, dok je premija Euroherca s kraja ožujka ove godine, od 238,47 milijuna kuna, niža za 1,8 posto prema istom mjesecu 2008. godine.

Cjelokupna premija Euroherca ostvarena je u segmentu neživotnih osiguranja, u kojem to društvo zauzima tržišni udio od 11,92 posto te je na drugom mjestu, iza Croatia osiguranja, čiji je udio u ukupnoj premiji u segmentu neživotnog osiguranja bio 45,72 posto.

Najveći hrvatski osiguravatelj je u tom segmentu na kraju prvog tromjesečja ostvario premiju od 914,8 milijuna kuna, što je za 1,2 posto manje nego lani, dok je premija Allianza, koji se s premijom od 201,5 milijuna kuna i udjelom od 10,07 posto nalazi na trećem mjestu, bila veća za 4,6 posto nego na kraju ožujka lani.

U segmentu životnih osiguranja Croatia osiguranje je pak preuzelo prvo mjesto od Allianza. Premija Croatia osiguranja u tom segmentu povećana je prema prošloj godini za 0,5 posto, na 84,46 milijuna kuna, što čini 14,7 posto premije svih osiguravatelja.

Allianzova je premija istodobno smanjena za 17,4 posto, na 78,8 milijuna kuna ili 13,72 posto tržišta životnih osiguranja.

Udio veći do 10 posto u tom su segmentu na kraju ožujka imala još dva društva, koja oba bilježe rast premije - Grawe Hrvatska s premijom od 63,2 milijuna kuna (rast od 2,1 posto) te Merkur, s premijom od 61,88 milijuna kuna (rast od 0,2 posto).

Izvor: seebiz.eu


Posted on Tuesday, April 21, 2009 (Archive on Wednesday, May 06, 2009)
Posted by   Contributed by
Return    

Rating:
Comments:
Save

Current Rating:

Home:Bankarstvo:Osiguranje:Fondovi:Berze:Leasing
Copyright 2007 by analize.ba Terms Of Use Privacy Statement
ralph lauren outlet ralph lauren outlet outlet Ralph Lauren