S kakvim ambicijama i planovima ulazite u 2009. godinu?

Časopis Svijet osiguranja proveo je anketu među osigurateljima u kojoj se tražio odgovor na samo jedno pitanje: S kakvim ambicijama i planovima ulazite u 2009. godinu?
U nekim ranijim godinama bilo bi to možda i prebanalno pitanje, ali nakon godine u kojoj su i osiguratelji osjetili svu žestinu nadolazeće krize, odgovor na pitanje što i kako planirati nije nimalo jednostavan. Možda je to razlog što je većina osiguratelja na naše pitanje odgovorila i kratko i oprezno.

Prema onome što se može iščitati iz odgovora vodećih ljudi u domaćim osiguravajućim društvima malo je onih koji vjeruju da mogu ponoviti prošlogodišnje rezultate iako su i ti rezultati bili manji od očekivanih i daleko ispod prosjeka prijašnjih godina. Po svemu sudeći glavna bitka u 2009. godini vodit će se za očuvanje sadašnjih udjela na osigurateljnom tržištu dok se prognoze o rastu premija vrte od skromnih dva, tri posto do prosjeka rasta ukupne djelatnosti. Pri tome bi većina bila prezadovoljna kada bi ta prosječna stopa rasta zadržala prošlogodišnji nivo. Iz te oprezne većine optimizmom i očekivanjem većih stopa rasta iskaču samo manji osiguratelji oslanjajući se u svojim očekivanjima na iznadprosječne rezultate u prošloj godini. Razloge za taj realni pesimizam većine osiguratelja ne treba dugo tražiti. On je prije svega posljedica globalne financijske i posljedično opće gospodarske krize koja se već sredinom prošle godine počela prelijevati i u Hrvatsku. Iako se na početku vjerovalo da će osigurateljna industrija zbog svog tradicionalnog konzervatizma u poslovanju stradati manje od ostalih sudionika financijskog tržišta i osiguratelji su počeli plaćati svoj dio računa. Lom na tržištu novca znatno je umanjio prihode na uložena sredstva zbog čega su mnogi osiguratelji morali potražiti spas u dokapitalizaciji. Smanjenje kreditne aktivnosti banaka prepolovilo je dotad izdašno bankoosiguranje i dovelo do toga da je jedan od glavnih aduta osiguratelja za ekspaniziju u 2008. godini, segment životnog osiguranja, godinu završio s mizernom stopom rasta od samo 2,8 posto. I pad standarda građana učinio je svoje kroz smanjenju kupnju i osiguranje vozila i drugih nekretnina. Ako tome dodamo da je Hanfa stopirala dugo očekivanu liberalizaciju cjenika u osiguranju od autoodgovornosti, a država ostala nijema na zahtjeve osiguratelja za poreznim olakšicama u životnim i zdravstvenim osiguranjima, osigurateljena industrija svoj prošlogodišnji rast od "samo 6,8 posto" možda i ne bi trebala smatrati neuspjehom. Uostalom, a to pokazuje i naša anketa, mnoga bi osiguravajuća društva vrlo rado već sada potpisala tih 6,8 posto rasta kao rezultat svog poslovanja u 2009. godini. Posebno što im je nova godina donijela i nove probleme u obliku financijskih nameta za zdravstvo i turizam te pravilnik o promidžbenim aktivnostima.

Vesna Dulibić, predsjednica Uprave, Croatia zdravstveno osiguranje

Očekujemo da ćemo i u 2009. godini nastaviti planirani rast broja osiguranika i premije. Zato ćemo i nadalje razvijati nove proizvode i proširivati našu prodajnu mrežu, kao i širiti mrežu vlastitih i suradnih zdravstvenih ustanova. Iako se nalazimo u razdoblju usporavanja rasta gospodarstva, unatoč složenijim uvjetima poslovanja, očekujemo da će prepoznata kvaliteta naših proizvoda i usluga provođenja zdravstvene zaštite u zdravstvenim ustanovama vrhunske kvalitete, te prilagođavanje postojećih i uvođenje novih programa, povećati broj naših osiguranika.






Zlatko Lerota, predsjednik Uprave, Euroherc osiguranje

U 2009. godinu ulazimo u potpunosti svjesni situacije na tržištu, no bez imalo pesimizma. Uvijek postoje nove mogućnosti razvoja, a kvalitetni proizvodi uvijek će pronaći put do potrošača. Mi i dalje želimo biti uspješniji i bolji. Naši prioriteti bit će očuvanje i učvršćivanje tržišne pozicije, kao i rast sukladan rastu tržišta. Tijekom 16 godina poslovanja Euroherca formirana je razgranata, suvremeno opremljena prodajna mreža kojom je obuhvaćena cijela zemlja. Velik potencijal Društva naši su visokoobrazovani djelatnici, koji aktivno pristupaju poslu koji rade. Naravno, potrebni su i dobri i kvalitetni osigurateljni proizvodi, a tijekom godine namjeravamo, prateći tržište i suvremene trendove u osiguranju, unaprijediti kvalitetu  naših proizvoda, kako bismo našim osiguranicima pružili što kvalitetniju uslugu. Euroherc je poznat po korektnom pristupu rješavanja odštetnih zahtjeva, odnosno omjeru između prijavljenih i riješenih odštetnih zahtjeva, što ćemo njegovati i sljedeće godine.





Gerald Gröstenberger, član Uprave, Grawe Hrvatska

U poslovnoj 2009. godini očekujemo smanjenje rasta premije osiguranja na hrvatskom tržištu. Uložit ćemo maksimalne napore uz što je moguće štedljivije korištenje resursa, da u skupini životnih osiguranja jednako kao u 2008. zabilježimo rast premije iznad prosjeka ukupnog tržišta. U skupini neživotnih osiguranja očekujemo stabilizaciju premija u autoosiguranju, a u skladu s gospodarskom situacijom niže stope rasta u imovinskim osiguranjima.






Ewald Felbar, predsjednik Uprave, Helios VIG

Helios VIG će u 2009. godini uvesti mogućnost štednje kroz police životnog osiguranja koje jamče dobit, osiguranja od nezgode, pakete osiguranja kućanstava i malih poduzeća. Povećat će se i poboljšati usluge call centra i on-line prodaje. Helios je u 2008. godini doživio veliki pad na tržištu zbog niza promjena koje su zahvatile društvo, kao i odljeva trećine kadrova u druga osiguravajuća društva. Taj pad će se zaustaviti, te će u skladu s našom novom strategijom krenuti rast društva, koji će u 2009. godini biti iznad prosjeka tržišta.

 

Sanja Ćorić, predsjednica Uprave, Jadransko osiguranje


Osiguranje, kao konzervativna financijska djelatnost, ipak nije u tolikoj mjeri podložno dnevnim oscilacijama na tržištu kapitala stoga tijekom sljedeće godine ne očekujem neke značajnije promjene. Na hrvatskom tržištu osiguranja Jadransko drži stabilnu poziciju i ne vjerujem da se išta značajnije može promijeniti i sljedeće godine. Naravno, i dalje ćemo aktivno pratiti tržište, sa svim specifičnostima koje nas očekuju u sljedećoj godini. Svojim uslugama nastojat ćemo biti što konkurentniji, u cilju što većeg zadovoljstva naših osiguranika. Intelektualni kapital našeg društva, kojeg čine mladi, školovani, ambiciozni djelatnici dovoljna su garancija da ćemo i na kraju sljedeće godine, kada podvučemo sve rezultate poslovanja, biti zadovoljni.

 

Neven Tišma, predsjednik Uprave, KD Life 


Naša ambicija je da na kraju 2009. godine KD Life bude prvi na tržištu u mjesečnoj produkciji fondpolica.

 

 

Igor Jeličić, predsjednik Uprave, Kvarner VIG


Naša prodajna mreža u stanju je preuzeti nove izazove osigurateljnog tržišta u 2009. godini. Time i dalje, iako ipak opreznije, za 2009. procjenjujemo rast prodaje minimalno 50 posto više od rasta tržišta.

 

 

Darko Cesar, predsjednik Uprave, Merkur osiguranje


Osiguranje je konzervativna industrija i ne očekujem neke revolucionarne poteze ni promjene u poslovanju. Naravno da kriza čini svoje, ali njene negativne efekte pokušat ćemo ublažiti novim proizvodima posebno u životnom i zdravstvenom osiguranju. Iako ne vjerujem da će se to dogoditi i zakonodavac bi mogao pomoći osigurateljnoj industriji da lakše prebrodi aktualne teškoće uvođenjem poreznih olakšica za životna i zdravstvena osiguranja te aktivnijom ulogom osiguratelja u zdravstvenoj djelatnosti.

 

Lothar Mayrhofer, predsjednik Uprave,  Osiguranje Zagreb; Basler osiguranje i Basler životno osiguranje


Osnovni prioritet nam je biti društvo prepoznato od naših klijenata po posebnom pristupu njima kao našim partnerima, društvo koje pruža sigurnost našim klijentima, društvo koje polaže pažnju svojim zaposlenicima, te uz sve navedene ciljeve biti profitabilno društvo. Dakle, naše usmjerenje nije jedino u velikom rastu premije, nego u ostvarivanju dobrih osigurateljnih rezultata. Koncentrirat ćemo se na osiguranja imovine, osiguranja od nesretnog slučaja, životna i zdravstvena osiguranja, kao i  na osiguranja od profesionalne odgovornosti. Naravno, ponudit ćemo i novo automobilsko osiguranje koje će nam omogućiti razvoj naše konkurentnosti na liberaliziranom tržištu. Da bi bilo koja tvrtka postigla kvalitetne rezultate treba zadovoljnu i efikasnu radnu snagu. Jedna od većih ambicijama nam je postati jedan od najboljih poslodavaca u Hrvatskoj. Ako spojimo te dvije ambicije – profitabilnost i kvalitetan poslodavac – pozitivan rezultat zasigurno neće izostati. Na razini Baloise Grupe također će biti vidljive neke novosti o kojima ćemo više reći kad dođe vrijeme.





Boris Galić, predsjednik Uprave, Allianz Zagreb

"Ambicija Allianza je i dalje osnaživati svoj tržišni udjel, ali ne na uštrb sigurnosti i razumne profitabilnosti. Kao najveći problem osigurateljnog tržišta istaknuo bih nisku profitabilnost i nisku razinu povjerenja klijenata u industriju osiguranja.

 







Ana Ivančić, predsjednica Uprave, Cardif osiguranje

"U 2009. godini planiramo proširenje ponude kroz postojećeg partnera - Zagrebačku banku. Osiguranja Cardifa trebala bi biti u ponudi Zabe uz veći broj kreditnih programa. Osim toga nadamo se i proširenju suradnje na još nekoliko banaka, ali i drugih financijskih institucija. Ponudu svojih proizvoda Cardif uvijek usklađuje sa specifičnim zahtjevima pojedinog partnera, tako da će veći broj banaka s kojima surađujemo izravno doprinijeti i raznovrsnosti naše ponude.
Naše ambicije za iduću poslovnu godinu su velike. Vjerujemo da će nastupajuća gospodarska kriza doprinijeti razvoju svijesti građana Hrvatske o potencijalnim rizicima koji prijete i koji mogu uvelike oslabiti sposobnost servisiranja njihovih financijskih obveza. Kao osiguratelj suočit ćemo se sigurno i s većim brojem odštetnih zahtjeva, pri čemu će nam pomoći činjenica dugogodišnjeg iskustva Cardifa u izradama tehnoloških osnovica i odgovarajućih cjenika."

 

Walter Leonhartsberger, predsjednik Uprave, Cosmopolitan life VIG

"Od našeg sada već tradicionalnog cilja da rastemo brže od tržišta, naravno, ni u ovim kriznim vremenima ne odustajemo. Unatoč tome što smo u potpunosti svjesni teškog financijskog položaja svih hrvatskih građana, u 2009. godini ipak predviđamo rast premija od 20 posto. Našim postojećim zaposlenicima nudimo sigurno radno mjesto, ali i osobama koje su primjerice zbog krize prisiljene preusmjeriti svoju profesiju u drugom smjeru, otvaramo priliku zaposlenja. Broj naših zaposlenih agenata/agentica želimo povećati 20 posto. Unatoč krizi, u 2009. godinu ulazimo puni optimizma i uvjerenja da će ona također biti uspješna."





Hrvoje Vojković, predsjednik Uprave, Croatia osiguranje
 
"U 2009. godini očekuje se stagnacija industrije osiguranja, kao i kompletnog gospodarstva. Naš je plan i cilj rasti u rangu s rastom BDP-a, znači oko 2,5 posto. Osiguravajuća društva indikator su gospodarstva u svakoj zemlji. Ako dođe do usporavanja gospodarskog rasta, dolazi i do usporavanja rasta industrije osiguranja. Primjerice, ako se smanjuju kapitalne investicije bilo u privatnom, bilo u javnom sektoru logično je da će efekt osjetiti i osiguratelji. Na nama je da nađemo nove kanale prodaje osiguranja i pokušamo poslovati kao što smo poslovali i do sada. Naravno, bitna je stavka u nadolazećem razdoblju i reduciranje troškova, od reprezentacije do marketinga. Osigurateljima bi u kriznoj situaciji mogla pomoći i država određenim poticajnim mjerama. Sigurno je da bi dodatni poticaj i stimulacija razvoju životnog i dobrovoljnog mirovinskog osiguranja bilo uvođenje modela kojim bi poslodavci bili oslobođeni plaćanja poreza prireza i doprinosa za uplaćene premije do 150 kn mjesečno po djelatniku. Takvim potezom povećala bi se dugoročna štednja na  10,  20 i više godina, a samim time i raspoloživa sredstva za razvoj hrvatskog financijskog tržišta."




Hrvoje Pezić, predsjednik Uprave, HOK-a

U 2009. godini želimo zadržati dinamičan trend rasta, te planiramo kontinuirano raditi na dostupnosti osiguranicima i unapređivanju proizvoda i usluga koje nudimo. Kratkoročno, predviđamo da će se u 2009. godini psihoza krize manifestirati i na tržištu osiguranja više kao rezultat straha od posljedica krize, nego njenih stvarnih razmjera. Pri tom direktno očekujmo povećanje upita za različite vrste obročnih plaćanja, ali i indirektno, kroz pad prodaje vozila, predviđamo stagnaciju tržišta osiguranja motornih vozila.

 

Svemir Kalinić, predsjednik Uprave, Sunce osiguranje

Ambicije Sunca uvijek su vrlo velike. Još malo osluškujemo kako će se i u kojoj mjeri financijska kriza prebaciti na realni sektor i na taj način umanjiti rast BDP-a jer to će u bitnom odrediti i porast ukupne zarađene premije u 2009. godini. Ukoliko se ostvare prognoze o rastu BDP-a od svega 2 posto, to bi značilo da će osiguranje rasti oko 5 posto. U tom slučaju mogu tvrditi da bi Sunce moglo rasti otprilike dvostruko brže od tržišta ili oko 10 posto i to uz pretpostavku da i u narednoj godini neće doći do bitnih promjena u sustavu financiranja zdravstvenog sustava, odnosno, da i dalje nema ništa od prave reforme sustava.

 

Krešimir Jelić, predsjednik Uprave, Triglav osiguranje

Jedna od stvari koja može doprinijeti bržem razvoju tržišta svakako su i velike mogućnosti koje nam se pružaju kod osiguranja odgovornosti, za koja smo uvjereni da će obilježiti godine koje dolaze. Tu prije svega mislimo na osiguranja od profesionalne odgovornosti jer je za sve veći broj djelatnosti zakonodavac posebnim zakonima propisao obvezu sklapanja polica osiguranja od odgovornosti. Također ćemo, u djelu životnih osiguranja, u 2009. godini ponovno ponuditi produkte jednokratnog investicijskog osiguranja sa zagarantiranim prinosima, riziko, odnosno hipotekarno životno osiguranje te novi produkt investicijskog životnog osiguranja koji će u sebi sadržavati investicijske politike prilagođene stupnju rizika koji svaki ugovaratelj osiguranja želi preuzeti na sebe.

 



Saša Krbavac, predsjednica Uprave, Uniqa osiguranje

Unatoč procjenama o usporavanju rasta tržišta osiguranja u 2009. godini, naše su ambicije nastaviti trend dvocifrenog i višestruko bržega rasta od tržišta te na taj način ojačati poziciju na tržištu. Daljnjim širenjem naše prodajne mreže, edukacijom, razvojem novih proizvoda prilagođenih potrebama klijenata, te visokim nivoom usluge, nastavljamo zacrtanu strategiju koja će nas, uvjereni smo, dovesti do ostvarenja naših ciljeva.

 




Dražen Kulić i Tibor Kralj, predsjednici Uprava, Velebit osiguranje i Velebit životno osiguranje

Naši ciljevi definirani su poslovnim planom koji je postavio našu strategiju razvoja u prvih pet godina rada društva. Namjera nam je nastaviti izgrađivati i razvijati kapacitete vlastite prodajne mreže i osnažiti prodajne aktivnosti koje su u prvoj godini aktivnog rada djelomično bile nužno opterećene poslovima organizacije i postavljanja tehnologije rada. Nadalje, u 2009. godini na tržište planiramo izaći i s nekim novim produktima kojima želimo upotpuniti našu trenutačnu ponudu i dodatno se približiti našim tržišnim nišama koje nalazimo u građanstvu, obrtništvu, te malom i srednjem poduzetništvu. Temelj realizacije naših planova vidimo ne samo u profesionalnosti naših kadrova, solidnoj organizaciji i neopterećenosti utezima prošlosti, nego i u aktivnoj ulozi naših dioničara u razvoju našeg poslovanja.

 

Dalibor Đurkan, predsjednik Uprave, Victoria životno osiguranje

2009. godina bit će prva "prava" godina poslovanja društva te je planiran vrlo intenzivan premijski rast koji će se primarno temeljiti na intenziviranju suradnje s našim bankovnim partnerom.
Također, za početak 2009. godine planiran je i početak poslovanja našeg društva za neživotna osiguranja, odnosno Victoria osiguranja d.d.

 

Izvor: Svijet osiguranja


Posted on Thursday, March 05, 2009 (Archive on Friday, March 20, 2009)
Posted by   Contributed by
    

Rating:
Comments:
Save

Current Rating: 5.00
Rating: 5
Rating: 5
ralph lauren outlet ralph lauren outlet outlet Ralph Lauren