U BiH više od 40.000 auta vozi plin bez certifikata

Procjenjuje se da u BiH ima više od 40.000 vozila koja koriste plin kao gorivo, iako ni jedna firma nema certifikat za ugradnju plina u automobile.
 
Izjavio je ovo Fuad Klisura, direktor Insitituta za privredni inžinjering u Zenici.
Zbog nepostojanja certifikacijske kuće, kako ističe, u slučaju nezgode nitko ne snosi odgovornost.


“Na državnom nivou nema nijedne institucije koja firmama može davati certifikat da su ovlaštene za ugradnju plinske instalacije u auta. Svi koji se bave ovim poslom dovode svoje klijente u nezgodnu situaciju, jer im se po postojećoj zakonskoj legistlativi to ne može unijeti u prometnu dozvolu, pa su takva vozila tehnički neispravna”, objasnio je Klisura.


Ministarstvo transporta i komunikacija BiH u lipnju prošle godine objavilo je Pravilnik za certifikaciju, a tri mjeseca nakon toga je trebalo izbrati instituciju koja će urediti oblast certifikacije i atestiranja.
Klisura smatra da se u uređenje ove oblasti umiješala politika, a Dario Bušić, šef Odsjeka za cestovni i željeznički promet u Ministarstvu transporta i komunikacija BiH, kaže kako bi javni natječaj uskoro trebao biti objavljen.


“Ne znam zašto kasni. Pravilnik o certificiranju vozila i uvjetima koje organizacije za certificiranje vozila moraju ispuniti trebao je biti objavljen prije godinu i pol, a objavljen je tek u rujnu prošle godine. Točno je da u BiH ne postoji evidencija o firmama koje imaju dozvolu za ugradnju plina u auta, ali je i točno da ima firmi koje imaju odobrenje od Instituta za standardizaciju i mjeriteljstvo”, istakao je Bušić.
Prema njegovim riječima, Institut za privredni inžinjering trebalo bi kontrolirat da li firme imaju dozvole i tko ih je izdao u stanicama za tehnički pregled vozila.


Klisura navodi kako firme koje se bave ugradnjom plina imaju sklopljen ugovor o zastupanju proizvođača plinske opreme.
“Imaju certifikat da su ljudi bili na edukaciji i osposobljavanju za ugradnju plina, navodno u Hrvatskoj, Italiji, Srbiji. Upitno je da li su stvarno i bili na edukaciji. Od naših institucija nijedna firma nema certifikat i to hitno mora biti riješeno”, upozorio je Klisura,
U sarajevskoj firmi “Meser”, koja se bavila ugradnjom plina u automobile, kažu kako to više ne rade zbog neuređene zakonske regulative, ali i cijena ugradnje ovog sistema.
“To više ne radimo, jer niko ne može platiti kvalitetu. Kod nas ne postoji ni zakon koji bi regulirao ovu oblast”, istakli su u ovoj firmi.
Vozila koja imaju ugrađen plin ne smiju ulaziti u zatvorene prostore i podzemne garaže. To je svugdje u svijetu zabranjeno.
“U Sarajevu je mnogo podzemnih garaža, ali ni na jednoj nema upozorenja za vozače auta s plinskim sistemom. U posljednjoj nezgodi gdje je eksplodiralo vozilo u koje je bio ugrađen plin, na relaciji Konjic -Sarajevo, nitko nije nastradao. Ovakav slučaj upozorava na alarmantnost rješavanja problema”, kaže Klisura.
Prije desetak dana na putu od Sarajeva prema Konjicu eksplodiralo je auto na plinski pogon. Troje putnika ostalo je živo, jer su se udaljili čim su primijetili dim.

Izvor:  osiguranje.hr|capital.ba


Posted on Thursday, February 26, 2009 (Archive on Friday, March 13, 2009)
Posted by   Contributed by
    

Rating:
Comments:
Save

Current Rating:
ralph lauren outlet ralph lauren outlet outlet Ralph Lauren