Search  
  You are here:  Home    
Hrvatska: Svaki peti automobil pada na tehničkom pregledu
Hrvatska: Svaki peti automobil pada na tehničkom pregledu
Svaki peti automobil pada na tehničkom pregledu 

 

 

 

Prema podacima Centra za vozila Hrvatske, na tehničkom pregledu padne svaki peti automobil, odnosno hrvatskim prometnicama svaki dan vozi oko 300.000 automobila koju su tehnički neispravni.
Od 1,706.592 vozila (1,310.588 osobnih automobila) pregledanih u 2007. godini, njih 18,11 posto bilo je neispravno.

Podaci za prošlu godinu su još porazniji. Tijekom 2008. od pregledanih 1,730.854 vozila, od čega je 1,349.734 osobnih vozila, na tehničkom pregledu palo je njih 21,25 posto!

Automobili koji ne zadovolje na tehničkom pregledu obično ne padnu samo zbog jedne stvari, nego im utvrde nekoliko pogrešaka, a svemu tome pridonosi i sve veća tehnička složenost vozila. Iako bi se prvo pomislilo da je za loše rezultate kriv eko-test, odnosno ispušni plinovi, pokazalo se da to nije glavni problem. Pogreške koje se na tehničkom pregledu uočavaju najčešće su na svjetlosnoj opremi te na kočnicama.

»Tek nakon toga problem je u ispušnim plinovima, što se otkriva na eko-testu«, objasnio nam je Zoran Kalauz iz Centra za vozila Hrvatske. Pri provjeri kočničkog sustava, osobne automobile muči nejednaka kočna sila, ali i loše »hvatanje« parkirne kočnice.
Nakon eko-testa, slijede nedostaci na ovjesu i kotačima. Motor je na petome mjestu, a slijede problemi na staklima i retrovizorima. Pada se i zbog manjkave opreme jer, primjerice, vozila u vlasništvu tvrtki kao dio opreme moraju imati i vatrogasni aparat. No, više zabrinjavaju ozbiljniji nedostaci poput problema s uređajima za upravljanje. Mnogi automobili imaju problem s korozijom, a česte su i potrošene gume. Nevjerojatno je da su se u stanici za tehnički pregled neki vozači pojavili i bez registracijskih pločica, odnosno s onima iz »kućne radinosti«.

»Iako su vozači nezadovoljni kada padnu na tehničkom, njegov je smisao otkriti kvar koji bi mogao prouzročiti nezgodu«, objašnjava Zoran Kalauz. Kako ističe, redovno servisiranje i održavanje vozila najbolji je način da se automobilu osigura prolazak na tehničkom pregledu.

Godišnje otkaz za desetak nadzornika

Javna je tajna da za stotinjak kuna pojedini nadzornici u stanicama za tehnički pregled znaju progledati kroz prste te tehnički neispravnom vozilu dati prolaznu ocjenu. Toga su svjesni i u CVH-u te, kaže Kalauz, godišnje zbog nepravilnosti u radu do deset nadzornika dobije otkaz. »HAK i MUP nadziru rad stanica. U CVH-u smo svjesni da takvih slučajeva ima, te se oni strogo sankcioniraju«, dodaje Kalauz. Navodi problem prolaska na tehničkom, a da u stanici nije bilo vozilo, nego samo vozač s prometnom dozvolom u džepu.

U pet posto nesreća uzrok tehnička neispravnost

»Tehnička ispravnost vozila sigurno je jedan od bitnih čimbenika sigurnosti na cestama«, ističe Kalauz. Realne studije pokazuju da utjecaj vozila na prometne nesreće nikad nije viši od pet posto, no nikad se ne smije zanemariti njihov utjecaj. Posebice se to odnosi na gospodarska vozila koja prevoze velike količine robe i vrlo velik broj putnika gdje bi svaka nesreća u kojima sudjeluju ta vozila prouzročila veliku materijalnu štetu . U zemljama Europske unije u podjeli odgovornosti u prometnim nesrećama faktori čovjek - okolina - vozilo sudjeluju u udjelima od 75, 20 i 5 posto.

Izvor:  osiguranje.hr|vjesnik

Posted on Thursday, February 12, 2009 (Archive on Friday, February 27, 2009)
Posted by   Contributed by
Return    

Rating:
Comments:
Save

Current Rating:

Home:Bankarstvo:Osiguranje:Fondovi:Berze:Leasing
Copyright 2007 by analize.ba Terms Of Use Privacy Statement
ralph lauren outlet ralph lauren outlet outlet Ralph Lauren