Tržište u Hrvatskoj mora biti liberalnije
Tržište u Hrvatskoj mora biti liberalnije 

 

 

 

Hrvatsko tržište osiguranja trebalo bi biti liberalnije posebice u segmentu osiguranja od obvezne automobilske odgovornosti, smatra Klaus Junker, Allianzov izvršni direktor regije nova Europa u koju se ubraja i Hrvatska. “U tržišnoj ekonomiji mora postojati prostor za slobodu određivanja cijena osiguravateljskih premija prema pojedinim grupama klijenata i stoga na hrvatskom tržištu ostaje mjesta za poboljšanje”, rekao je Junker za Poslovni dnevnik.

Dozvola za širenje

Dodao je da su od regulatora već zatražili dozvolu za širenje i diferenciranje lepeze ponude i proizvoda, ali da su zamoljeni da pričekaju. Začudilo ga je i nedavno povećanje poreza koje je naložila država, i to deset posto na premije od autoosiguranja te 0,25 posto na ukupnu premiju za turističke zajednice jer kako kaže “čudno je mijenjati jedan poslovni model i novac iz jedne zdrave industrije prebacivati u drugu radi kompenziranja manjaka te industrije”. No Junker na hrvatskom tržištu osiguranja i općenito u skorijoj budućnosti očekuje samo poboljšanja. Svoj optimizam podupire činjenicom da je Hrvatska sve bliže članstvu u Europskoj uniji, ali i da je do sada uspjela provesti vrlo značajne promjene i time postala vodeća zemlja u regiji. Ta nužna stabilnost koju bi Hrvatska dobila s ulaskom u EU donijela bi dobrobit i građanima, pa tako i osiguravateljskoj industriji, objašnjava.

U vrhu

“Povjerenje u budućnost hrvatskih građana doprinosi tome da će građani koristiti sve više usluga, a od toga će sigurno profitirati i osiguravatelji jer više novca znači više auta, životnih osiguranja i slično”. Sa 11 posto tržišnog udjela te 788.000 klijenata, Allianz je u vrhu osiguravateljskih kuća Hrvatskoj. Unatoč tome što u segmentu neživotnih osiguranja u odnosu na godinu dana prije Allianz bilježi porast od 9,7 posto, što ipak znači stagnaciju, dok u segmentu životnih osiguranja Allianz bilježi pad od 0,7 posto u odnosu na 2007. godinu. Junker je zadovoljan postignutim rezultatima poslovanja u Hrvatskoj. “Pristup tržištu osiguravamo preko kanala Zagrebačke banake, zastupnika i drugih partnera. U 2008. je bilo ograničenja na strani banaka, a povećana je i volatilnost te su stoga i bankarski proizvodi povezani sa životnim osiguranjem imali slabiju prodaju nego u 2007. godini. No prodaja osiguranja preko zastupnika je i dalje stabilna pa ćemo širiti posao u tom području”, objašnjava izvršni direktor regije nova Europa. Poraste koje bilježi njihova konkurencija u Hrvatskoj od deset pa do 22 posto Junker komentira riječima da je takve stope rasta moguće zabilježiti ako se kreće od male baze jer ako je baza veća, stope rasta su nužno manje. U skladu s promijenjenim tržišnim okolnostima Allianz je definirao i strategiju poslovanja za bliže razdoblje u sklopu koje je i osnovao društvo za upravljanje investicijskim fondovima Allianz Invest d.o.o.

Izvor:  osiguranje.hr|poslovni.hr

Posted on Wednesday, February 11, 2009 (Archive on Thursday, February 26, 2009)
Posted by   Contributed by
    

Rating:
Comments:
Save

Current Rating:
ralph lauren outlet ralph lauren outlet outlet Ralph Lauren